NF Fleet är ett joint venture mellan
Nordea Finance och ALD Automotive

My NF Fleet

Vårt uppdrag är att ge dig och ditt företag den bästa servicen i alla avseenden. Därför har vi utvecklat appen och kundportalen My NF Fleet, som ger dig den flexibilitet och kontroll du behöver som förare och administratör. My NF Fleet gör din bilvardag enklare.

Gå till My NF Fleet

My NF Fleet - din partner på vägen

Vi på NF Fleet vill att ditt bilinnehav ska vara enkelt. Därför har vi samlat all information som rör din bil tillsammans med en rad verktyg och förpackat allt i en smidig app.

Slipp kom-ihåg-lappar med mätarställningar och rapportera dina tjänsteresor direkt i appen. Ska du resa utomlands med bilen? De dokument du behöver är bara några knapptryck bort! Behöver du spärra ett drivmedelskort? Har du fått motorstopp? Eller vill du hitta närmaste verkstad? My NF Fleet ger dig praktiska verktyg och tillgång till information var du än befinner dig.

My NF Fleet kan hämtas från App Store och Google Play

Med My NF Fleet kan du bland annat:

Föra och rapportera din körjournal
* Rapportera trängselskatter och infrastrukturavgifter
* Hitta närmaste verkstad
* Hantera dina drivmedelskort och se dina tankningar
* Anmäla en skada
* Få vägassistans vid stillestånd 

 

Logga in

För att få tillgång till appen behöver du inloggningsuppgifter. Saknar du inloggningsuppgifter är du välkommen att kontakta vår Customer Care.

 

Är du Fleet Manager?

Även du kan ha nytta av My NF Fleet som app om du behöver tillgång till rapporter eller uppgifter som rör bilarna när du inte sitter framför en dator.

För dig som fleet manager har vi också anordnat några webbinarier där vi går igenom hur du får ut det mesta av My NF Fleet, se dem via länken nedan.

 

Se våra webbinarier för dig som fleet manager

 

Chatbot och livechatt

I My NF Fleet finns även en chatt, där vår AI-kollega Lisa finns tillgänglig dygnet runt för att svara på våra mest återkommande, generella frågor. Har du en kontraktsspecifik fråga kan Lisa däremot inte hjälpa dig, då får du i stället vända dig direkt till vår Customer Care i livechatten. Lisa finns tillgänglig dygnet runt och Customer Care är nåbara i livechatten mellan 08.00-17.00 alla vardagar.

 

Hämta My NF Fleet idag

My NF Fleet uppdateras regelbundet för att göra din vardag med en NF-bil enklare. Hämta den senaste versionen för att få tillgång till nya funktioner och prestandaförbättringar. 

 

Information in English